Zdroj

Na čo je objímanie dobré? Je to okamih neuveriteľného potešenia, ktorý okamžite zlepší vašu náladu, zníži stres a nabije vás pozitívnou energiou. Objímanie má však oveľa viac výhod, ktoré sú vedecky dokázané. Objímanie je vhodné pre ľudí všetkých vekových skupín bez ohľadu na situáciu. Všetko o objímaní nájdete priamo tu!

Čo prináša objatie?

Zaujíma vás, čo s vami spraví jedno objatie? Okrem chvíle potešenia, má ešte veľa ďalších výhod! Objatie má veľa pozitívnych účinkov na vaše zdravie, nielen psychické ale aj fyzické. Je to najlacnejšia, najefektívnejšia, najpríjemnejšia a najbezpečnejšia terapia na svete.

Ak máte zlú náladu, bojíte sa niečoho alebo sa cítite neisto, túžite po tom, aby vás niekto objal? Toto je zvyk, ktorý máme od detstva. Objatie mamou, otcom alebo babičkou bolo liekom na všetko zlé. V tom čase nám fyzická blízkosť dodávala pocit bezpečia a mala pre nás tiež upokojujúci účinok.

Za tie roky sa to vôbec nezmenilo – objímanie odbúrava stres a pomáha nám sa zbaviť negatívnych emócií. Aby však objatie malo maximálny úžitok, malo by trvať minimálne 20 sekúnd.

Dotyk iného tela má priaznivý vplyv na naše telo – objatie aktivuje uvoľňovanie hormónov, ktoré vyvolávajú pocit šťastia a spokojnosti: serotonín, dopamín a oxytocín, ktorý sa nazýva „hormón lásky“, pretože „lieči“ pocit osamelosti, izolácie a hnevu.

Výsledky výskumu tímu vedcov vedeného Dr. Sheldonom Cohenom z Carnegie Mellon University v Pittsburghu, ktorý publikovala Psychologická veda, ukazujú, že objímanie má aj ďalší priamy dopad na naše fyzické zdravie. Pozrite sa nižšie ako to funguje:

  1. Objímanie zvyšuje sebaúctu, príťažlivosť a zvyšuje sebavedomie

Tento stav je zaznamenaný v našom nervovom systéme už od narodenia. Keď ako dospelí dostávame objatia, naše bunky nám „pripomínajú“ pocit, že sme milovaní.

  1. Objímanie pomáha pri komunikácii a posilňuje väzby

Dotyky sú najdôležitejšie v neverbálnej komunikácii. Ak neviete, čo máte povedať svojmu priateľovi, ktorí sa trápi, objatie je vaším najlepším riešením.

  1. Chráni pred srdcovými chorobami a znižuje hladinu stresu

Zakaždým, keď sa objímete, znížite svoj srdcový rytmus, čím znižujete produkciu kortizolu, tzv. stresový hormón, ktorý spôsobuje zmätok v našich telách.

Objatie a zdravie – zhrnutie:

Objímanie vám pomáha zostať zdravým. Čo ešte robí objatie pre vaše zdravie? Toto jednoduché gesto náklonnosti môže tiež upokojiť fyzickú bolesť. Ako to funguje? Je to vzťah nazývaný hormón lásky, ktorý vyvoláva potrebu blízkosti a náklonnosti.

Je zaujímavé, že na mužov má iný vplyv ako na ženy. Oxytocín dáva telu sústrediť sa na potešenie z dotyku a na chvíľu zabudnúť na fyzickú bolesť.

Ak máte problémy so zaspávaním – objímte partnera! Objatie je tiež dôležité pre pohodlný spánok, pretože vás okamžite uvoľní. Preto keď sa v noci zobudíme a nemôžeme zaspať, sa takmer automaticky túlime s osobou, ktorá spí vedľa nás.

Objatie človeka a hladina oxytocínu

Oxytocín, hormón šťastia , ovplyvňuje ženy inak ako mužov. U žien oxytocín znižuje stres a je sexuálne stimulujúci. Čo je zaujímavé, u mužov to tak nefunguje. Vysoká hladina oxytocínu u mužov môže prispieť k zníženiu hladiny testosterónu, čo je v ich prípade hnacou silou záujmu o partnerku, starostlivosti a celkovej spokojnosti so životom.

Objatie muža je rovnako prospešné ako pre ženy, ale kvôli hormonálnym rozdielom ho muži až tak nepotrebujú.

Objímanie milujú všetci – deti, tínedžeri, dospelí i starší ľudia. Objímame sa a objímame aj domácich miláčikov. Toto gesto má dokonca svoj sviatok! Kedy je Hugging Day? Oslavujeme to dvakrát ročne! 24. júna a 31. januára, kedy je Medzinárodným deň objatí.