Od lásky k nenávisti je jeden krok – alebo niekoľko rokov.

1. PEČEŇ

Mnohé deti nemajú radi pečeň pre jej horkú chuť a zvláštny zápach, ale s pribúdajúcim vekom ju začíname oceňovať pre jej zdravotné výhody a chuť: pečeň je bohatá na vitamíny a minerály a je zdrojom bielkovín. Dá sa pripraviť na rôzne spôsoby, z ktorých aspoň jeden môže osloviť aj toho najrozmarnejšieho gurmána.

2. HUBY

Niekedy sa deti boja jesť huby, pretože si myslia, že sú jedovaté – aspoň tak sú zobrazené v kreslených filmoch. Až ako dospelí si uvedomujeme, aký chutný a zdravý môže byť tento produkt ako prísada do šalátu alebo ako samostatné jedlo.

3. HRAŠKA

Hrášok sa deťom často hnusí pre svoj vzhľad a konzistenciu. Hrášok je však bohatý na bielkoviny, vitamíny a minerály. Možno ho použiť do polievok, zemiakovej kaše, príloh a iných jedál – ako dospelí dokážeme oceniť jeho chuť a prospešnosť viac ako kedykoľvek predtým.

4. CUKETA

Cukety majú neutrálnu chuť, preto im deti často nevenujú pozornosť – táto zelenina sa im zdá byť celkom nevýrazná. Všetko sa zmení, ak z nich pripravíte lievance, nákypy alebo dokonca dusené mäso: s korením a v kombinácii s inými produktmi sa cukety „premenia“ na nepoznanie.

5. TEKVICA

Tekvica má nezvyčajnú sladkastú chuť, zvláštny vzhľad a štruktúru, ktorá sa deťom nemusí páčiť. Chute sa však vekom menia a to, čo sa kedysi zdalo nechutné, sa môže stať obľúbeným jedlom – a tekvica nie je výnimkou, napríklad pokiaľ ide o tekvicový koláč.

6. RYBA

Ryby so svojím nepríjemným zápachom, kosťami a klzkou kožou môžu byť pre deti nočnou morou, ku ktorej sa môžu len priblížiť. Na to, aby ste si na ne zvykli a ocenili ich prínos pre organizmus, niekedy stačí len vyrásť.

7.POHÁNKA

V detstve sa pohánka často varí s mliekom, čo nemajú rady všetky deti. Okrem toho samotné krúpy majú špecifickú chuť a vôňu. Aj tu, podobne ako pri iných jedlách, hrá veľkú úlohu kulinárska kreativita: pridajte do kaše trochu viac cukru alebo ju podávajte ako prílohu k obľúbeným babičkiným rezňom – a ťažko nájdete niečo, čo bude chutnejšie.