Sú ľudia, s ktorými sa komunikuje ľahko, a iní, ktorí sú “ťažkými pacientmi”. Môžete sa s nimi stretnúť v osobnej komunikácii aj ex officio. V prvom prípade sa nepríjemnej komunikácii môžete vyhnúť, ale v rámci obchodných vzťahov si spravidla partnerov nevyberáte. Ako teda viesť dialóg s nepríjemnými ľuďmi a dosiahnuť potrebné ciele komunikácie a zároveň si zachovať stabilitu a sebaúctu? Pozrime sa na najťažšie typy partnerov a na to, ako s nimi komunikovať.
1. VYSOKOPOSTAVENÍ PARTNERI
Ľudia sa pred nimi hanbia, boja sa ich prerušiť. V dôsledku toho sa rozhovor uberá nesprávnym smerom a vy už nemáte situáciu pod kontrolou.
2. NADMIERU VZRUŠENÍ KONVERZÁTORI
3. INTERLOKUTORI ZAMERANÍ NA SEBA
4. POMALÍ ALEBO MÁLO HOVORIACI PARTNERI
5. ROZPRÁVANIE V KRUHU
Človek povie trikrát alebo štyrikrát to isté. Často neexistuje spôsob, ako sa odpútať od už zaužívaného názoru alebo faktu a pozrieť sa na situáciu z iného uhla pohľadu.