Sú ľudia, s ktorými sa komunikuje ľahko, a iní, ktorí sú “ťažkými pacientmi”. Môžete sa s nimi stretnúť v osobnej komunikácii aj ex officio. V prvom prípade sa nepríjemnej komunikácii môžete vyhnúť, ale v rámci obchodných vzťahov si spravidla partnerov nevyberáte. Ako teda viesť dialóg s nepríjemnými ľuďmi a dosiahnuť potrebné ciele komunikácie a zároveň si zachovať stabilitu a sebaúctu? Pozrime sa na najťažšie typy partnerov a na to, ako s nimi komunikovať.
Ľudia sa pred nimi hanbia, boja sa ich prerušiť. V dôsledku toho sa rozhovor uberá nesprávnym smerom a vy už nemáte situáciu pod kontrolou.
Človek povie trikrát alebo štyrikrát to isté. Často neexistuje spôsob, ako sa odpútať od už zaužívaného názoru alebo faktu a pozrieť sa na situáciu z iného uhla pohľadu.
Konštruktívna kritika nie je pre rozvoj o nič menej cenná ako pochvala a uznanie. Lenže…
Často si zle vysvetľujeme skryté odkazy, ktoré nám posielajú ľudia okolo nás. Každý deň sa…
Ak máte aspoň jedného priateľa alebo kolegu, ktorý sa neustále chváli a snaží sa vás…
Závistlivé, vždy nespokojné, nedokážu sa z vás tešiť, snažia sa vás vo všetkom prekonať.... Toto…
Mnohí ľudia majú pravidelne problémy s ochranou svojich hraníc: sme zvyknutí komunikovať pokojne a snažíme…
Superinteligenti často zlyhávajú vo veciach, ktoré sú pre ľudí s priemernou inteligenciou ľahké. Otestujeme to?…