Kategórie: Sebapoznanie

3 kľúčové vlastnosti, ktorými sa vyznačujú ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou

Ak chcete, aby vás vnímali ako úspešného lídra, tento druh komunikačných zručností môžete „rozpumpovať“!

Harvardská výskumníčka Dr. Jenny Wu vysvetľuje: človek, ktorý dokáže úspešne komunikovať, sa často vyznačuje vodcovskými schopnosťami, riešením konfliktov a schopnosťou motivovať seba aj ostatných. Pri rozhovore sa vyznačujú tromi kľúčovými zručnosťami.

1. KLADENÍM „OTVORENÝCH“ OTÁZOK

Otvorené otázky sú také, na ktoré sa nedá odpovedať jednoslovným „áno“ alebo „nie“. Predpokladajú podrobnú odpoveď. Empatický účastník rozhovoru ich určite zaradí do rozhovoru, aby prejavil záujem o tému rozhovoru a o osobu, s ktorou hovorí. Nebude sa napríklad pýtať, či sa vám páči vaša práca, ale opýta sa, ako ste sa sem dostali, čo je na nej najťažšie, aké máte plány do budúcnosti a podobne.

„Každý človek, ktorý počuje takéto otázky, sa cíti videný, vypočutý a ocenený,“ hovorí Jenny Wu.

2. „ZRKADLITE“ TÓN REČI A REČ TELA PARTNERA, S KTORÝM SA ROZPRÁVATE

Ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou podvedome kopírujú partnera rozhovoru – jeho reč tela, správanie, spôsob reči. V skutočnosti sa prispôsobujú jeho emóciám a človek má pocit, že sa rozpráva so „spriaznenou dušou“, a preto k nej prechováva vrúcne city.

Odborník zdôrazňuje, že v žiadnom prípade nejde o manipuláciu, pretože ten, kto sa prispôsobuje, to nerobí so zlými úmyslami. Ešte raz – takto funguje podvedomie, ktoré prejavuje dôveru a rešpekt. „Zrkadlenie“ spôsobu komunikácie je vonkajším prejavom vnútornej túžby po empatii a spojení na hlbšej úrovni.

3. NEBOJÍ SA PRIZNAŤ CHYBY A ZLYHANIA

Zatiaľ čo mnohí ľudia sa boja pôsobiť zraniteľne, ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou to vnímajú ako príležitosť na budovanie silnejších väzieb a upevňovanie vzťahov. Otvorene priznávajú, že sa niečoho boja, že urobili chyby, ale tieto situácie im vyhovujú. Chápu: neúspechy neodrážajú osobnosť človeka a negatívne udalosti sú len bodmi pre budúci rast.

„Tým, že sa ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou delia o pozitívne aj negatívne skúsenosti, povzbudzujú svoje okolie k tomu, aby sa delili, učili a spoločne rástli,“ hovorí doktor Wu.

 

Ariana Lekovská

Share
Published by
Ariana Lekovská

Recent Posts

Ako sa naučiť prijímať kritiku: 4 psychologické prístupy k zvládaniu spätnej väzby

Konštruktívna kritika nie je pre rozvoj o nič menej cenná ako pochvala a uznanie. Lenže…

5 hodín ago

Päť častých chýb pri čítaní reči tela

Často si zle vysvetľujeme skryté odkazy, ktoré nám posielajú ľudia okolo nás. Každý deň sa…

2 dni ago

Ako hovoriť s niekým, kto sa vás snaží vo všetkom predbehnúť: 4 tipy

Ak máte aspoň jedného priateľa alebo kolegu, ktorý sa neustále chváli a snaží sa vás…

3 dni ago

6 typov priateliek, s ktorými by ste sa nemali stretávať

Závistlivé, vždy nespokojné, nedokážu sa z vás tešiť, snažia sa vás vo všetkom prekonať.... Toto…

4 dni ago

2 charakteristiky ľudí, ktorí porušujú hranice iných ľudí

Mnohí ľudia majú pravidelne problémy s ochranou svojich hraníc: sme zvyknutí komunikovať pokojne a snažíme…

6 dní ago

5 najčastejších vecí, ktoré spôsobujú problémy ľuďom s veľmi vysokým IQ

Superinteligenti často zlyhávajú vo veciach, ktoré sú pre ľudí s priemernou inteligenciou ľahké. Otestujeme to?…

1 týždeň ago